W ostatnich latach coraz częściej słyszymy o usługach chmurowych, które są świadczone przez co raz większą liczbę firm m.in. Microsoft, Autodesk, Amazon czy też Google, jednak nie każdy z nas miał z tym do czynienia i nie zawsze wie w jaki sposób można z tego korzystać. W rzeczywistości usługi chmurowe są dużym udogodnieniem zarówno dla administratorów, którym pozwalają zaoszczędzić sporą ilość czasu dzięki prostej konfiguracji i administracji, jak i użytkownikom końcowym. Osoby korzystające z usług chmurowych mają do dyspozycji wiele narzędzi ułatwiających codzienną pracę praktycznie z każdego miejsca i urządzenia.
Poniżej przedstawiam, krótki tutorial dla osób, które po raz pierwszy zakupiły subskrypcję Office 365 lub inne usługi online firmy Microsoft.
Po zakupie licencji u Partnera, Klient otrzymuje maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia na subskrypcje wraz z loginem i hasłem do konta Office 365.

Aby skorzystać z usług, należy zalogować się do konta Office 365, korzystając z podanego loginu i hasła (konto służbowe). Początkowa postać loginu składa się z danych podanych podczas składania zamówienia tj. admin@nazwaorganizacji.onmicrosoft.com

Ze względów bezpieczeństwa po pierwszym zalogowaniu zostaniemy poproszeni o zmianę hasła.

Kolejnym podstawowym krokiem jest stworzenie użytkownika, do którego będziemy mogli przypisać zakupione licencję. W tym celu będąc w panelu administracyjnym na stronie głównej klikamy Dodaj użytkownika.

Ukaże nam się okienko, w którym mamy możliwość wypełnienia podstawowych danych o użytkowniku oraz przypisanie posiadanych przez nas licencji.

Po kliknięciu przycisku Dodaj, zostaniemy zapytani o to czy chcemy wysłać losowo utworzone hasło w wiadomości e-mail.

Po utworzeniu konta, użytkownik może zalogować się na swoje konto i pobrać oprogramowanie, które posiada w ramach przypisanej licencji, klikając w Zainstaluj pakiet Office 2016.

Logując się na konto administracyjne możemy przejść do zakładki Rozliczenia -> Subskrypcje, gdzie możemy wyświetlić szczegółowe informacje dotyczące posiadanych przez nas licencji jak np. data wygaśnięcia subskrypcji lub aktualną ilość wykorzystywanych licencji.

Warto też wspomnieć, że panel administracyjny nie ogranicza się tylko do zarządzania licencjami. Pozwala on m.in. na przekierowanie domeny, konfiguracje usług pocztowych, zarządzanie uprawnieniami, tworzenie grup dystrybucyjnych, zarządzanie zasobami po przez ich rezerwację oraz generowanie raportów, które pozwalają analizować np. aktywność wykorzystania poszczególnych usług.
Administrator zarządzający wspomnianym panelem nie musi posiadać żadnej licencji.

Podsumowując Office 365 jest rekomendowany dla osób, które chciałyby m.in.:

  • Posiadać zawsze aktualną wersje oprogramowania,
  • Posiadać dostęp do własnych danych zarówno lokalnie jak i za pomocą Internetu,
  • Nie martwić się kopią zapasową danych (istnieję możliwość przywrócenia usuniętych danych),
  • Mieć możliwość cofnięcia się do wcześniejszej wersji plików poprzez wyświetlenie historii edycji,
  • Korzystać z jednej licencji na kilku urządzeniach np. komputerze stacjonarnym, laptopie, telefonie komórkowym (w ramach jednego użytkownika),
  • Korzystać z portalu społecznościowego wewnątrz firmy (Yammer),
  • Korzystać z komunikatora (Skype For Business) , który umożliwia m.in. wysyłanie wiadomości, prowadzenie połączeń głosowych, konferencji, a także współdzielenie ekranu.

Poniżej znajduję się krótkie zestawienie dostępnych planów Office 365:

 

Polub nas i śledź nas: